Uw hulpmiddel moet ontlasten, niet belasten!

Als u slecht ter been bent of een andere lichamelijke beperking hebt kunt u ervoor kiezen een hulpmiddel aan te schaffen die het dagelijks leven weer wat makkelijker maakt. Denk aan een scootmobiel, krukken, een rolstoel of een elektrische fiets. Natuurlijk gaat u niet over één nacht ijs en denkt u goed na over uw aanschaf. Als uw hulpmiddel na aanschaf dan toch niet lijkt te doen wat u ervan verwacht had, is dat een behoorlijke domper. Het ging u immers om het vergroten van uw mobiliteit!

 

In sommige gevallen is dit te wijten aan de verkoper en is er sprake van wanprestatie. Bijvoorbeeld als de scootmobiel vanaf het begin af aan al niet goed functioneert omdat de accu van slechte kwaliteit is. Ontbreken er onderdelen? Dan kan er sprake zijn van “non-conformiteit”. In beide gevallen kunt u de verkoper in gebreke stellen en verzoeken om herstel of het leveren van de betreffende onderdelen. Soms kunt u ook een beroep doen op de garantietermijn. Maak werk van uw rechten en schakel ZoefZoef in!

Problemen na de aanschaf van uw hulpmiddel?

Hebt u een scootmobiel, krukken, rolstoel of een ander hulpmiddel?
Voorbeeld: u koopt een rolstoel bij een speciale winkel hiervoor bij u in het centrum. Bij aanschaf geeft de verkoper aan dat de rolstoel van een bejaarde man is geweest die er slechts twee weken gebruik van heeft gemaakt. Daarna is hij overleden. U ziet dat de rolstoel van een goed merk is en betaalt de prijs van € 750,- en neemt de rolstoel mee. Een week later zakt het zitvlak van de rolstoel in. Op deze manier hebt u er niks aan!

Als een verkoper niet doet wat er is afgesproken, maakt hij zich schuldig aan wanprestatie. In dit geval hoefde u niet te verwachten dat het zitvlak al na twee weken kapot zou gaan. U hebt recht op herstel van het gebrek, een vervangende rolstoel of een passende schadevergoeding.

Hebt u een elektrische fiets?

Voorbeeld: u koopt een nieuwe elektrische fiets bij een fietsenzaak bij u in het centrum. Bij aanschaf vertelt de verkoper dat de fiets van het allerbeste merk is. U betaalt € 1.800 en neemt de elektrische fiets mee. Een week later blijken de remhendels het niet meer te doen. Drie dagen later doet ook de motor het niet meer: er is niks elektrisch meer aan!

Ook hier geldt dat de verkoper zijn afspraken niet nakomt. Dit betekent dat hij zich schuldig maakt aan wanprestatie en u recht hebt op reparatie, een vervangende fiets of een passende schadevergoeding. Lees hier meer over wanprestatie en non-conformiteit.

Maak werk van het gebrek, stel de verkoper aansprakelijk!

Wat kunt u doen als u wanprestatie vermoedt?

  • Een brief schrijven waarin u de verkoper in gebreke stelt en verzoekt om herstel of het betalen van een passende schadevergoeding. Maak gebruik van onze Doe het zelf-brieven.
  • Als de verkoper, nadat u hem hiertoe in de gelegenheid hebt gesteld, weigert actie te ondernemen naar aanleiding van uw brief, kunt u bij ZoefZoef juridisch advies inwinnen. Win juridisch advies in en neem contact
  • Als het nodig is verwijzen onze juristen u door naar een advocaat in uw regio. De advocaat kan de verkoper alsnog dringend verzoeken te voldoen aan zijn verplichtingen. Doet hij dit niet, kan er een procedure worden gestart bij de kantonrechter. Regel hier uw advocaat.

Maak werk van uw recht op garantie!

Consumenten hebben na het aanschaffen van een product te allen tijde een wettelijke garantie van tenminste twee jaren (en soms zelfs langer!) en in voorkomende gevallen ook fabrieks- of verkopersgarantie.

Hebt u een probleem met uw aankoop en doet u een beroep op de garantie, maar weigert de verkoper medewerking te verlenen? Lees hier meer over garantie.

Is uw hulpmiddel digitaal aangeschaft?

Bij een digitale aankoop hebt u een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Het voordeel hiervan is dat u de aankoop, zonder verdere opgaaf van reden, ongedaan kunt maken. U zit in die periode dus nog niet vast aan een koopovereenkomst.

Als u na de wettelijke bedenktijd een probleem hebt met uw hulpmiddel, bijvoorbeeld uw rolstoel of scootmobiel, kunt u uw verkoper hierop aanspreken. Als er sprake is van wanprestatie kunt u om een vervangend product vragen of een passende schadevergoeding eisen.  Lees hier meer over digitale aankopen.

Het is verstandig om u goed te laten adviseren over uw juridische positie als u problemen hebt met uw digitaal aangekochte product. Neem direct contact op met ZoefZoef!

ZoefZoef maakt u weer mobiel. Neem contact op met ons!

ZoefZoef merkt een enorme toename in het aantal hulpmiddelen binnen de mobiliteitsbranche. Denk bijvoorbeeld aan elektrische fietsen en rolstoelen. Deze toename zorgt ook voor meer problemen na de aanschaf. We zijn gespecialiseerd in het contractenrecht en aansprakelijkheidsrecht binnen de mobiliteitsbranche en bieden onze diensten op drie manieren aan, zodat u krijgt waar u op een specifiek moment behoefte aan hebt:

  • Doe het zelf Voorbeeld: stel eenvoudig een brief op maat op, waarin u verzoekt om ontbinding van de overeenkomst of om het alsnog nakomen van de overeenkomst
  • Juridisch advies Voorbeeld: advies wanneer de verkoper weigert de wanprestatie te erkennen
  • Inschakeling advocaat Voorbeeld: juridische bijstand wanneer uw zaak voor de rechter komt

Onze advocaten zijn gespecialiseerd in aansprakelijkheidsrecht en contractenrecht en werken voor een transparant en gunstig tarief. Op die manier bent u verzekerd van de rechtsbijstand die u nodig hebt.

Neem contact op met de ZoefZoef Juridische Intakebalie voor een gratis intakegesprek. Mocht het inschakelen van een advocaat nodig zijn, dan zoeken onze juristen voor u naar een bij ZoefZoef aangesloten advocaat. De Intakebalie is 7 dagen per week bereikbaar.

Rechtsbijstandsverzekering? Vrije advocaatkeuze!

Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Ook dan kunt u contact met ons opnemen. U hebt immers ook dan een vrije advocaatkeuze. Lees hier meer over de rechtsbijstandsverzekering en de vrije advocaatkeuze.

PLATFORM is het grootste netwerk in Nederland van zelfstandige en onafhankelijke advocatenkantoren. Ruim 50 kantoren vormen samen het PLATFORM Advocatennetwerk.

Komt u er zelf niet uit? Onze juristen helpen u graag!

  • Advies over keuze juiste document (gratis)
  • Hulp bij het opstellen van het document (vanaf € 65,-)
  • Controleren van de brief of overeenkomst (vanaf € 65,-)
Juridisch conflict? Bel ons nu:
088 – 374 79 77
Intake via WhatsApp
06 23 23 23 12

De intakebalie is 7 dagen per week bereikbaar.

Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
08:00-20:00 uur
08:00-20:00 uur
08:00-20:00 uur
08:00-20:00 uur
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Feestdagen
08:00-20:00 uur
12:00-16:00 uur
12:00-16:00 uur
Gesloten

Stel uw vraag

[contact-form-7 id="109"]
Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de privacy verklaring en algemene voorwaarden.

Shop nu juridische oplossingen of advies

Download kant en klare overeenkomsten, bezwaarschriften of andere juridische documenten. Verwijder of voeg onderdelen toe om het document toe te passen op uw situatie.

Komt u er niet uit met deze kant en klare oplossingen? Schakel dan een gespecialiseerde advocaat in om uw document op maat te laten opstellen. Of bel of mail kosteloos met de intakebalie voor eerstelijns advies.

  • 7 dagen per week bereikbaar

    Ook ’s avonds en in het weekend
  • ZoefZoef Keurmerk

    Uw garantie voor service en kwaliteit
  • Juridische hulp in elke situatie

    Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
  • Overal in Nederland

    Het grootste juridische netwerk rondom mobiliteit en verkeer van Nederland met 20 advocaten

Over ons

Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De ZoefZoef-formule heeft ervoor gezorgd dat we zijn uitgegroeid tot het grootste en meest succesvolle advocatennetwerk van het land.

In totaal hebben 20 advocaten en 7 kantoren zich bij ons aangesloten. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende ervan te verzekeren dat we onze beloftes nakomen, hebben we het ZoefZoef Keurmerk in het leven geroepen. Het hoofdkantoor is te vinden in Naarden, waar zo’n 45 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

Er zijn advocaten gevonden.

Klik hier voor de resultaten.